21 Temmuz 2016 Perşembe

"Git-Gel"lere başladık yine...

Altınlar gitti,para kalmadı,kimseye güvenemiyorum annemden başka.Anne başka.Anne bambaşka.Annem hep,her anımda destekti bana.Evet lise sona dek hiçbir yere çıkamamıştım.İstanbul gibi karmaşık bir şehirde tek başına bir kadının genç bir kız ve ufak bir oğlan büyütmesi zordu.Heee şunu da söyleyeyim.Babam ölmedi.Keşke arkasından "Allah rahmet eylesin!" diyebildiğim bir babam olsaydı.Ama ben babamı da sevmezdim.Ayyy bu lafa da çok gülerim.Süt Kardeşler filminde Şener Şen,rahmetli Kemal Sunal'a söyler bu lafı."Ben senin babanı da sevmezdim" Heh işte o laf.Ben de sevmezdim babamı.Çok çektirmiştir.Hepimize;en çok anneme.Ve annem o yoklukta,o zor durumda dahi,"ne yaparsan yap senin arkandayım."demiştir.Beni o zmaana dek dışarı zar zor çıkartan kadın çok radikal bir kararla İstanbul'da kalıp,babamın eziyetlerine maruz kalmamam için beni Kıbrıs'a üniversite okumaya gönderdi.gerçi onunla tanışıp,böyle bir şeyle karşılacağımı bilse gönderir miydi bilemiyorum.Ama anne iyidir,güzeldir,güvendir,destektir,başkadır yani.Evde benioyalamak adına yapmadığı şey kalmadı.Sırf o günleri düşünmeyeyim diye.Ama patlamalarımız olmadı mı?Çoookkk...İçimizi akıttık.Annem sinirliydi,ona bir şey diyememenin verdiği bir sinir vardı.Yavrusuna kışt demişlerdi.Üstelik onun da yavrusu vardı ve ona da kışt demişlerdi.Ben o konuştuğumuz kişinin danışmanlığını yaptığı okula gidip görüştüm ve beni işe bölüm başkanı olarak aldılar ve sözleşmemi yaptım.İyi bir okuldu.Benimle aynı görüştelerdi eğitim konusunda.Hedeflerimi uygulayabileceğim fırsatlar verilecekti.Gerçi o durumda çok kötü bir okul bile olsa kabul eder miydim?Evet,mecburen.Ama bu iyi ve yeni açılan bir okuldu.Düşünsenize,yeni açılan bir okulun yabancı dil bölümünü hiç müdahele etmeden size teslim ediyorlar ve tek istedikleri iyi bir iş çıkarman.Süper.Ben de özgüven tavan.Eve bir gidişim var."Lan sen ne yaparsan yap,bak ben istediğimde iş buluyorum.Ama sen annen ve baban olmasa bir hiçsin!"Gerçekten hiçbir işi yadırgamam.Bugün öğretmenlik yapamasam gider sokakta limon bile satarım.Laf için söylemiyorum,gerçekten yaparım bunu.Ve eminim yavrusu olan her anne bunu yapar.Namusla,şerefle yapılan her iş bence güzeldir.eve gittim bu sefer de düşünmeye başladım.Eee bu maaş neyimize yetecek?"Gözün mü doymadı Zeynep"diyebilirsiniz ama düşününce yetemecek.Annem böyle bir şeyi hesaba katmadığı için kadın borçları için kredi çekmiş ve emekli maaşını oraya bağlamıştı.geçinmek için boncuk işi yapıyor,kendini ve kardeşimi idare etmeye çalışıyordu.Kardeşim henüz üniversitede öğrenciydi.E şimdi Kemal'e bakmak için benimleydi ve çalışamıyordu.Dolayısıyla işinden etmiş oldum onu.Yani benim 2 kişilik çalışmam lazımdı.Gittim ve bana teklifi getiren kişinin dil okulunda da çalışmaya başladım.Haftada 8 saatti.Ama hem bana iyi geliyordu hem de ek bir gelirdi.Bu arada özel dersler çıkmaya başladı.Ama olan oğluma oldu.Zaten sütüm az geliyordu.Onun beni psikolojik açıdan en zorladığı dönemde sütüm kesilmişti.Zar zor getirttiğim sütüm onun yüzünden geri çekilmişti."Herşeyi affetsem bunu affetmeyeceğim emin ol.Çocuğumun elinden onu ileride tüm hastalıklardan koruyacak en temel besinini elinden aldın."demiştim ona. Bir daha geri gelmeyecek diye düşünmüştüm ama o evden gittikten sonraki gün -rahatladığım için mi bilmem ama- sütüm geri gelmişti.Çok sevinmiştim.1 damla 1 damladır diye.Yine de öyle şakır şakır gelmiyordu,sağıp gün içerisinde bırakacak kadar değildi.Emiyordu,bir sonraki emzirme saatine dek anca doluyordu.Evet şimdi süt vardı ama emzirecek zaman yoktu.Sabah Altıntaş/Mudanya'dan Nilüfer'e 08.00'de işe gidiyor saat 12.00de eve geliyor emziriyor sonra tekrar işe gidiyor ve akşam geliyordum.Bu da yaklaşık 70km filan yapıyordu.Paramın çoğu arabaya gidiyordu ama piyasada olmam lazımdı,paslanmamam lazımdı,aklımın dağılması lazımdı,bir ara verdikten sonra bir yerden başlamak lazımdı ki başka bir yere gelebileyim.Herşey Kemal içindi aslında.Sırf Kemal o kaybettiği 1 haftayı geri kazanabilsin diye bir damlasını bile boşa harcamamaya çalışıyordum.Git gel...Yine git gel anasını satayım ya.Hayatım git-gel:)))Neyse iyi birşeyler olacağını biliyordum...Sadece zamana ihtiyacım vardı...
RESİM ALINTIDIR.

Hiç yorum yok: